Pilates Mat vs Pilates Equipment.. Ποια είναι η καλύτερη μέθοδος για εσένα;

Με το πρόγραμμα Pilates  έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνεται  η δύναμη του πυρήνα, η ευελιξία, η  κινητικότητα, η ισορροπία και ο  μυϊκός τόνος, ωστόσο προκύπτει πάντα το ερώτημα ποια μέθοδος είναι καλύτερη, Mat ή Reformer;

Και οι δύο είναι ευεργετικές για την ενίσχυση της δύναμης του πυρήνα σας και την τόνωση των μυών σας. Και οι δύο μέθοδοι σας εκπαιδεύουν για να ξεκινήσετε τις κινήσεις από τον πυρήνα και συνεπώς αυτό θα μεταφραστεί  γρήγορα σε οφέλη στις καθημερινές σας δραστηριότητες.

Ενώ μπορείτε να εκτελέσετε την ίδια σειρά ασκήσεων στα μηχανήματα που μπορείτε να κάνετε στο mat, οι προπονήσεις είναι ιδιαίτερα διαφορετικές.

Pilates Mat

Το Pilates mat είναι η βάση για ολόκληρο το σύστημα ασκήσεων Pilates.

 Στο στρώμα, το σωματικό σας βάρος παρέχει αντίσταση ενάντια στη βαρύτητα, καθιστώντας την προπόνηση πιο δύσκολη σε πολλές περιπτώσεις. Πρέπει να έχετε τον πλήρη έλεγχο του σώματός σας, αντί να βασίζεστε στη βοήθεια ή την υποστήριξη των ελατηρίων. Το Μat work είναι μια εξαιρετική επιλογή για αρχάριους, λόγω της έμφασης που δίνει στη μάθηση πώς να ελέγχετε τους μυς σας κατά τη διάρκεια των ασκήσεων.

Αλλά μην ξεγελιέστε, οι προχωρημένες τάξεις Mat  είναι οι δυσκολότερες επειδή χρησιμοποιείτε το σώμα σας όλη την ώρα.

 Ενώ το Pilates Μat έναντι  σε ένα μηχάνημα μπορεί να μην φαίνεται τόσο συναρπαστικό ή προκλητικό, πολλοί ασκούμενοι βλέπουν αποτελέσματα (βελτιωμένη αντοχή, στάση, ευελιξία, ευελιξία, τονισμένοι μύες) σε λίγες μόνο Mat συνεδρίες.

Pilates Equipment

Το  Pilates Reformer  είναι ένα παραδοσιακό κομμάτι εξοπλισμού Pilates, που πολλοί άνθρωποι φοβούνται  όταν το βλέπουν για πρώτη φορά, καθώς φαίνεται αρκετά εκφοβιστικό (σχεδόν μεσαιωνικό), αλλά μετά από μία ή δύο προπονήσεις συνειδητοποιείτε ότι είναι  το πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό κομμάτι εξοπλισμού άσκησης που έγινε ποτέ… και είναι πολύ διασκεδαστικό!

Η άσκηση στα Pilates Reformer  προσθέτει αντίσταση στις ασκήσεις μέσω της χρήσης ελατηρίων, μπορούν να προστεθούν επιπλέον ελατήρια για τη δημιουργία αντοχής στις μεγαλύτερες μυϊκές ομάδες, ή μπορούν να χρησιμοποιηθούν χαμηλότερα για την πρόκληση των σταθεροποιητικών μυών. Αυτό σημαίνει ότι η ένταση μπορεί να ποικίλλει σημαντικά από το ένα άτομο στο άλλο επιτρέποντας σε άτομα όλων των δυνατοτήτων (συμπεριλαμβανομένων εκείνων με περιορισμένο εύρος κίνησης ή τραυματισμών) να ολοκληρώσουν με ασφάλεια ασκήσεις.


Το  ρεπερτόριο επίσης  των διαθέσιμων ασκήσεων είναι πολύ αυξημένο σε σύγκριση με το Mat επειδή δίνει την επιλογή να κάνετε ασκήσεις σε πολλές διαφορετικές θέσεις σώματος.

Είναι ιδανικό για σκοπούς αποκατάστασης καθώς επιτρέπει στον ασκούμενο να ασκείται σε οριζόντιο επίπεδο κίνησης και να μην φορτώνεται κάθετα και να φέρει βάρος στα πόδια του.

Τέλος η πραγματοποίηση μαθημάτων σε γκρουπ με μικρό αριθμό ατόμων το καθιστά πιο αποτελεσματικό σε σχέση με ένα ομαδικό μάθημα Mat. Ο Instructor διδάσκοντας ένα μικρό γκρουπ μπορεί να ελέγχει καλύτερα για την σωστή εκτέλεση των  ασκήσεων, την ασφαλή άσκηση προς αποφυγή τραυματισμών και  να δίνει παραλλαγές ανάλογα με τους περιορισμούς του κάθε ασκούμενου .

Συγκρίνοντας τις διαφορές καταλήγουμε ότι:

Ενώ είναι δυνατή η στόχευση συγκεκριμένων μυϊκών ομάδων στο Mat, οι συνδυασμοί ασκήσεων δεν είναι τόσο ποικίλοι όσο στο Reformer.

Το Reformer  είναι επίσης πιο ιδανικός  τρόπος από το στρώμα για όσους έχουν τραυματισμούς ή χρόνιες ανισορροπίες.

 Η μεγαλύτερη εσφαλμένη αντίληψη είναι ότι το Reformer Pilates είναι πιο δύσκολο από το Mat Pilates, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να είναι το αντίθετο σε μια προχωρημένη κατηγορία που θα οδηγήσει σε γρηγορότερα αποτελέσματα.

Η επιλογή ανάμεσα στις 2 μεθόδους θα πρέπει να γίνει ανάλογα με το επίπεδο, τους στόχους και τους μυοσκελετικούς τραυματισμούς  του κάθε ασκούμενου.

 Η συμβουλή μας είναι να ρωτήσετε ποια είναι η πιο κατάλληλη μέθοδος για εσάς  τους γυμναστές μας όπου μετά από μια συζήτηση για το ιατρικό ιστορικό σας  θα μπορέσουν να σχεδιάσουν  για εσάς το κατάλληλο πλάνο προπόνησης.

Share this post